Yaşam

Erkin Koray’ın cenazesi kaldırılmayacak mı? Erkin Koray’ın cenazesi neden olmayacak?

Erkin Koraycenazesi kaldırılmayacak ve Erkin Koray Cenaze töreninin neden yapılmayacağı merak ediliyor. Bir dönem Toronto’da yaşayan rock müziğin efsane isimlerinden biri. Erkin KorayDün 82 yaşında vefat etti. Erkin Koraycenazesi kaldırılmayacak ve Erkin KorayCenaze töreni neden yapılmayacak sorularının cevabı aranmayacak. Erkin KorayCenaze kaldırılmayacak mı? Erkin Koray Cenaze neden olmayacak? Detaylar haberimizde…

ERKİN KORAY’IN CENAZE TÖRENİ YAPILACAK MI?

Dün Toronto’da tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybeden 82 yaşındaki Erkin Koray için tören yapılmayacak. Babasının vefatının ardından kızı Damla Koray, “Şu anda tören yapmayacağız ama hayranları ve dostları için bir görüşme duyurusu yapılacak” dedi.

ERKİN KORAY’IN CENAZE TÖRENİ NEDEN OLMAYACAK?

Ciğerlerinde yaşadığı sıkıntıların yanı sıra yaşlılığın getirdiği yüklerden dolayı hastaneye kaldırılan ve makineler nedeniyle yaşam savaşını kaybeden babasının Instagram hesabından paylaşım yapan Damla Koray, “Tutmayacağız. şu anda tören, ancak hayranları ve arkadaşları için bir toplantı duyurulacak. Çünkü bu hayatımın en zor günü. Nazik mesajlarınız ve anlayışınız için teşekkür ederim.”

ERKİN KORAY KİMDİR?

Erkin Koray, 24 Haziran 1941’de Kadıköy’de doğdu. Türk Rock Anadolu rock sanatçısı.

Anadolu rock, psychedelic rock ve hard rock türlerinde özgün eserler bestelemiş ve birçok türkü düzenlemesi de yapmıştır.

Özgün eserleri, doğu ve batı müziği alanındaki çalışmalarıyla birçok müzisyeni etkilemiştir. Cemalim, Köprülü Gelin, Türk Halk Müziği, Nihansın Dideden, Kıskançlık gibi eserleri ile Türk sanat müziği eserlerinin modüler ve yorumlarıyla Türk rock müziğinin en nadide eserlerini seslendirdi.

Şaşırmış (Ala Ain Moulayiteen) (Dabke), Estarabim, Garbage, Fesuphanallah gibi geniş kitlelerin beğenisini kazanan arabesk-rock modüllerinin yanı sıra “Ranges”, “Rain” gibi metal müzik ve psychedelic rock “Krallar”, “Akrep’in Gözleri”, “Öfke” gibi. Tarif edilebilecek birçok önemli esere imza attı. 1960’ların sonlarında bağlama sesini müzik mekanlarında daha çok duyurmak ve rock müzikte kullanmak için elektrikli bağlamayı icat ettiği söylenir.

24 Haziran 1941’de İstanbul’da doğdu. Piyanoyu küçük yaşlarda piyano öğretmeni olan annesi Vecihe Koray’dan öğrendi ve daha sonra gitar çalmaya başladı. 50’li yılların ikinci yarısında İstanbul Alman Lisesi’nde okurken arkadaşlarıyla kurduğu amatör topluluk Rhythmists ve Erkin Koray ile dönemin çağdaş eserlerini çalmaya başladı. Lise eğitiminden sonra 60’lı yılların başına kadar yarı amatör yarı profesyonel olarak çalışmalarını sürdürdü.

1959 yılında ilk grubu Erkin Koray Ve Ritimcileri’ni kurdu. 1962 yılında çeşitli müzik mekanlarında program yaparken aldığı bir teklifle bir yüzünde Bir Eylül Akşamı, diğer yanında It’s So Long adlı şarkının yer aldığı ilk 45 single’ını kaydetti. Ancak bu plak 1966’da çıktı. Erkin Koray, askerliğini 1963-1965 ortalarında Ankara’da Hava Kuvvetleri Caz ​​Orkestrası’nda solist ve gitarist olarak yaptı.

Terhis olduktan sonra Almanya’nın Hamburg kentine giden Erkin Koray, 1966 yılında Türkiye’ye döndükten sonra Erkin Koray Quartet adlı grubu kurdu. Bir tarafta Asker”, diğer tarafta “Aşk Oyunu”. Özellikle “Kızları Askere Götür” bölümü Erkin Koray’ın geniş kitleler tarafından tanınmasında önemli rol oynadı.

1968 yılında Hürriyet Gazetesi’nin düzenlediği “Altın Mikrofon” yarışmasına katıldı. Bu yarışmada 4. olan Erkin Koray’ın “Bilinmeyen” ve “Çiçek Dağı” adlı şarkıları daha sonra bir plak şirketi tarafından piyasaya sürüldü ve 800 bin tiraj elde etti. Grubuyla birlikte konserler verdi ve Club, Bar gibi çeşitli müzik mekanlarında çalışmalarını sürdürdü.

Bu ilk önemli başarıyı, 60’lı yılların sonuna kadar büyük beğeni toplayan “Anma Arkadaş”, “Hop Hop Geri Dön”, “Sana Bir Şey Oldu”, “Seni Her Gördüğümde” gibi bölümler izledi.

1969 yılında kurduğu Underground Quartet adlı seti ile Türkiye’deki ilk “Underground” müzik akımının öncüsü oldu. .

1971’de Erkin Koray Magnificent, 1972’de Terry gruplarını kuran Koray, 1970-1974 yılları arasında Türk müzik listelerinde üst sıralarda yer alan birçok klasik esere imza attı. “İlahi Yara”, “Aşka İnanmıyorum”, “Mesafeler”, “Züleyha”, “Silinmez Anılar”, 1974’te “Kafam Karışık”, “Fesuphanallah” bu dönemdeki eserleridir.

Erkin Koray

Erkin Koray, 1974-1984 ortalarında yaptığı kısa Türkiye ziyaretleri dışında Hollanda, Almanya ve Kanada’da yaşadı. Hakkında fazla bilgi bulunmayan bu dönemde “Estarabim” ve “Arap Saçı” gibi tanınmış eserler yayımladı. 1977 yılında kurduğu Erkin Koray Passion adlı LP ve aynı isimli gruptan sonra Koray, kısa süreli periyodik çekilişler dışında başka bir küme kurmadı.

24 Haziran 1941’de İstanbul’da doğdu. Piyanoyu küçük yaşlarda piyano öğretmeni olan annesi Vecihe Koray’dan öğrendi ve daha sonra gitar çalmaya başladı. 50’li yılların ikinci yarısında İstanbul Alman Lisesi’nde okurken arkadaşlarıyla kurduğu amatör topluluk Rhythmists ve Erkin Koray ile dönemin çağdaş eserlerini çalmaya başladı. Lise eğitiminden sonra 60’lı yılların başına kadar yarı amatör yarı profesyonel olarak çalışmalarını sürdürdü.

1959 yılında ilk grubu Erkin Koray Ve Ritimcileri’ni kurdu. 1962 yılında çeşitli müzik mekanlarında program yaparken aldığı bir teklifle bir yüzünde Bir Eylül Akşamı, diğer yanında It’s So Long adlı şarkının yer aldığı ilk 45 single’ını kaydetti. Ancak bu plak 1966’da çıktı. Erkin Koray, askerliğini 1963-1965 ortalarında Ankara’da Hava Kuvvetleri Caz ​​Orkestrası’nda solist ve gitarist olarak yaptı.

Terhis olduktan sonra Almanya’nın Hamburg kentine giden Erkin Koray, 1966 yılında Türkiye’ye döndükten sonra Erkin Koray Quartet adlı grubu kurdu. Bir tarafta Asker”, diğer tarafta “Aşk Oyunu”. Özellikle “Kızları Askere Götür” bölümü Erkin Koray’ın geniş kitleler tarafından tanınmasında önemli rol oynadı.

1968 yılında Hürriyet Gazetesi’nin düzenlediği “Altın Mikrofon” yarışına katıldı. Bu yarışta 4. olan Erkin Koray’ın “Bilinmeyen” ve “Çiçek Dağı” adlı şarkıları daha sonra bir plak şirketi tarafından piyasaya sürüldü ve 800 bin tiraj elde etti. Grubuyla birlikte konserler verdi ve Club, Bar gibi çeşitli müzik mekanlarında çalışmalarını sürdürdü.

Bu ilk önemli başarıyı, 60’lı yılların sonuna kadar büyük beğeni toplayan “Anma Arkadaşı”, “Hop Hop Geri Dön”, “Sana Bir Şey Oldu”, “Seni Her Gördüğümde” gibi modüller takip etti. .

1969 yılında kurduğu Underground Quartet adlı seti ile Türkiye’deki ilk “Underground” müzik akımının öncüsü oldu. .

1971’de Erkin Koray Üstün Küme, 1972’de Ter gruplarını kuran Koray, 1970-1974 yılları arasında Türk müzik listelerinde üst sıralarda yer alan birçok klasik esere imza attı. “İlahi Yara”, “Aşka İnanmıyorum”, “Mesafeler”, “Züleyha”, “Silinmeyen Anılar”, “Kafam Karışık” 1974, “Fesuphanallah” bu dönemin eserleridir.

Erkin Koray, 1974-1984 ortalarında yaptığı kısa Türkiye ziyaretleri dışında Hollanda, Almanya ve Kanada’da yaşadı. Hakkında fazla bilgi bulunmayan bu dönemde “Estarabim” ve “Arap Saçı” gibi tanınmış eserler yayımladı. Erkin Koray Tutkusu adlı LP ve 1977’de kurduğu birebir gruptan sonra Koray, kısa süreli çekilişler dışında başka bir küme kurmadı.

Erkin Koray, Benden Sana adlı albümünü 1982 yılında çıkardı. Albümün bir bölümünü Almanya’da Köln ve Hamburg’da, bir bölümünü de İstanbul’da kaydetti. Albümde Haluk Taşoğlu ve Sedat Avcı’nın yanı sıra Hintli müzisyen Harpal Singh de Koray’a destek verdi. Albümdeki bazı müzikler (Meyhanede, Böyle Tutkulu, Can Dostum Osman) Erkin Koray’ın Hintli müzisyenlerin besteleri için yazdığı Türkçe sözlerden oluşuyor.

Bir yıl sonra İlla Ki albümünü çıkardı. Bu albümdeki şarkıların yanı sıra Nuri Kurtcebe’nin çizdiği albüm kapağı ve plak versiyonu şeffaftı. Köln’de miksajı yapılan albümde Illa Ki, Deli Kadın, Alone gibi hit şarkıların yanı sıra Kızları da Get Askere ve Hop Hop Gelsin gibi eski şarkıların yeni yorumlarına yer verildi.

Kesin olarak Türkiye’ye döndükten sonra, ailevi sorunlardan dolayı pek verimli olamadığı 1985-1990 yılları arasında en bilinen eseri “Çeşcüler” ile büyük bir çıkış yaptı. Çöp Adam’ın da yer aldığı Ceylan 1985 yılında yayınlandı. Albümde Erkin Koray birden fazla enstrümanı kendisi çalıyor. Bu dönemde bölümün modasına uyarak bir restoranda piyanist-şarkıcı olarak müzik yapmaya başladı; Sebebinin “para kazanması gerekiyor” olduğunu belirtti.

Bu dönemin bir diğer değerli ve özgün eseri de 1986 yılında çıkan Gaddar albümüdür. Bahsi geçen maddi sıkıntılar, sanatçıyı Çukulatam Benim (1987) gibi tek sentezleyici ile kaydedilmiş düşük bütçeli yapımlar yapmaya zorlamıştır. Bu albümde Şaşkın ve Sana Bir Şeyler Olmuş şarkılarının meyhane tadında yorumları vardı. 1989’da Hay Yam Yam albümü çıktı. Bu albüme klip çektiği Hayat Katari’nin müziği Kemal Sunal sineması Abuk Subuk Bir Sineması’nda kullanılmıştır. 1990 yılında çıkardığı Ok Now albümü önceki albümlerinden farklı olmayan, eski ve yeni müziğin harmanlandığı bir albüm oldu.

Erkin Koray’ın hayatı çoğunlukla ekonomik sıkıntılarla geçti. İlk çıkışları ve tanınmış eserleri onu maddi olarak rahatlatmaya yetmedi. Müziği kendine bir yaşam biçimi olarak seçen Koray ve birçok özgün sanatçı, o dönemde bilinmeyen telif hakları, sınırlı çalışma imkanları, sağlıksız müzik piyasası ve müzik dinleyicilerinin düşük alım gücü nedeniyle bu yüklerden kurtulamadı. Bir kısmı küserek müziği bırakmış ve daha uygun maddi şartları elde edebilecekleri işlerle meşgul olmuşlardır. Erkin Koray en çok tecavüze uğrayan sanatçılarımızdan biri oldu. Bu sebeplerden dolayı istediği yapımları gerçekleştirmek için neredeyse hiçbir nakit kaynağı bulamıyordu.

yenilikçi, sentezleyici ve deneysel bir müzik çizgisine sahip olan Erkin Koray; Olağanüstü müzikal sözleri, kendine has vokal tarzı, uzun saçları, özgün kıyafetleri ve daha birçok nedenden dolayı Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT) tarafından dışlanmıştır. Yakın zamana kadar eserlerinin tamamına yakını TRT denetimi tarafından yayına uygun görülmedi. Bu durum Türkiye’de özel yayın kuruluşlarının ortaya çıkmasına kadar devam etmiş ve Koray’ın izleyici kitlesinin sınırlı kalmasına neden olmuştur.

1990 – 1993 yıllarında öyle Geçti, Dolaştı, Fesupanallah, Şaşkın, Sevince ve Yalnız Rıhtım vb. hitler ve bir Best Of içeren bir derleme albüm serisi yayınladı. 1990 yılında çıkardığı “OK Now” albümünün ardından plak şirketlerine karşı bir sessizlik ve küskünlük dönemine giren sanatçı, 1991 yılında “Tek Havza Konseri” adlı konser kayıtları dışında albüm çalışmalarına başladı.

1996 yılına kadar süren bu sessizlik, iddialı ve nispeten yüksek bütçeli albümü Gün Ola Harman Ola ile bozuldu. Büyük bir satış başarısı göstermeyen ancak eleştirmenlerden olumlu eleştiriler alan bu çalışmayı 1999 yılında çıkan Devlerin Nefesi adlı son albümü izledi.

Önemli notlar:

Erkin Koray’ın kendisi ile özdeşleşen 1961 yılında üretilmiş Gibson marka SG kasası içinde o zamanlar SG değil de Les Paul Custom adıyla çok pahalı bir elektro gitarı bulunuyor. Son zamanlarda pek kullanmadığı bu gitarı Mecidiyeköy’deki Pamukbank şubesindeki kiralık kasada saklamıştır. Sanatçı, sert çalış tarzı nedeniyle yıpranmaktan korktuğu için bu yola başvurmuştur.

Açıklayamadığı nedenlerle kızı Damla Koray’ı okuldan aldı, kendi imkanlarıyla eğitimini evde verdi.

Halen konserler ve müzikli mekanlar üzerine çalışmalarını sürdüren Erkin Koray’ın yeni albüm hazırlığı yaptığı söyleniyor (2006).

Erkin Koray, 22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde MHP’ye oy vereceğini açıkladı. Bu açıklama, özellikle sol kesimden seyircilerin ortasında büyük bir şaşkınlığa neden oldu. Koray ise 30 Temmuz 2007’de sanatın 50. yılını kutladığı Harbiye’deki konserine başladığında bu duruma açıklık getirmeye çalıştı. gençlerden izin Konuşmasında her şeyi erken yapmak için bir bahanesi olduğunu (erkeklerde uzun saç, elektro gitar, uzun topuk, rock müzik vs.)

12 Haziran 2011 Genel Seçimlerinde Türk halkını oy kullanmaya çağıran Erkin Koray, “Mevcut iktidarın ülkemize yaptıkları ortadadır. 22 Temmuz’da yapılacak seçim Türkiye tarihinin en kıymetli seçimidir. Türkiye Cumhuriyeti.Vatanını seven herkesin bu seçimlerde ülkesini kurtarmak için sandık başına gideceğinden eminim.” .

Müzik görüntüleri:

Aşkımız Asla Bitmez

Cemal

Böyle Bir Zaman Var

Albümler:

1973 – Erkin Koray – LP İstanbul SS LP.8

1974 – Elektronik Türküler – LP Doğan LP1

1976 – Erkin Koray 2 – LP Doğan LP4

1977 – Erkin Koray’ın Tutkusu – LP Kervan LP23

1982 – Benden Sana – Kotaş LP 901

1983 – Tabii ki – LP Emre HE-33-520

1985 – Ceylan – LP Emre HE-33-529 ,

1986 – Acımasız – MC Uzelli 1149

1987 – Çikolatam – MC Armoni 1005

1989 – Hay Yam Yam – MC Mega Müzik 016/11099

1990 – Tamam Şimdi – MC Mega Müzik 012/10628

1996 – Day Ola Blend Ola – MC Mega Müzik 120/17075 , CD Mega Müzik CD030

1999 – Devlerin Nefesi – Ada Müzik

45’ler:

1963 – Bir Eylül Akşamı / Çok Uzun (solo) – Melodi 2194

1966 – Balla Balla / Aşkını Uzakta Saklamalısın / Watcha Gonna Do About It / Its All Over Now (solo) – Sayan EP Serial FS 78

1967 – Kızları Askere Al / Aşk Oyunu (Erkin Koray Dörtlüsü) – İstanbul 9073

1967 – Anma Arkadaş / Anadolu’da Sevdim (Erkin Koray Dörtlüsü) – İstanbul 9084

1968 – Bilinmeyen / Çiçek Dağ (Erkin Koray Dörtlüsü) – Altın Mikrofon Hürriyet Gazetesi

1968 – Hop Hop Gelsin / Çiçek Dağ (Erkin Koray Dörtlüsü) – İstanbul 9093

1969 – Aşık Oldum / Yine Yalnızım (Hırsızlar) – İstanbul 9101

1969 – Sana Bir Şey Oldu (Bir Na Na Na Şarkısı) / Seni Her Gördüğümde (Yeraltı Dörtlüsü) – İstanbul 9111

1970 – Bir Gün Tahmin Edeceksin / Nihansın Dideden (Yeraltı Dörtlüsü) – İstanbul 9145

1970 – İstemem / Gelin Köprüyü Geçti (Yeraltı Dörtlüsü) – İstanbul 9161

1970 – Kendim Buldum / Bitecek Aşkımız (Yeraltı Dörtlüsü) – İstanbul 9165

1970 – Bilinmeyen / Ve (Yeraltı Dörtlüsü) – Discoture DT 5001

1970 – Gel Bak Ne Diyeceğim / Güneş Doğmuyor (Yeraltı Dörtlüsü) – Discoture 5009

1971 – Senden Başka / Bu Sana Son Mektubum (Yeraltı Dörtlüsü) – İstanbul 9183

1971 – Kıskandım / İlahi Yara (Yeraltı Dörtlüsü) – İstanbul 9184

1971 – Yağmur / Aşka İnanmıyorum (Süper Grup) – İstanbul 9200

1972 – Çünkü Sen Yoksun / Goca Dünya (Süper Grup) – İstanbul 9226

1972 – Küçümseme Garibi / Züleyha (Ter) – İstanbul 9241

1973 – Aralıklar / Silinmez Anılar (Solo) – İstanbul 9254

1974 – Şaşkın / Eyvah (Solo) – Doğan 501

1974 – Hükümdarlar / Arkadaş Acı Diyor (Solo) – Doğan 504

1974 – Feshupanallah / Komşu Kızı (Solo) – Doğan 505

1975 – Estarabim / Sevince (Solo) – Doğan 509

1976 – Arap Saçı / Timbilli (Solo) -Doğan 512

1976 – Gönül Salıncak / Hayat Bir Teselli (Solo) – Doğan 516

1976 – Cümbür Topluluğu / Seviyorum (Solo) – Karavan 114

1977 – Düşünmek / Ordan Gidelim (Solo) – Karavan 123

1977 – Düşünme / Olmayınca Olmaz (Erkin Koray Tutkusu) – Karavan 133

Koleksiyon Albümleri:

1986 – Aşkımız Bitecek – MC Mükemmel Kaset 3098

1990 – İşte Barış İşte Erkin – CD Extraordinary 10014 (10 şarkı Barış Manço, 10 şarkı Erkin Koray)

1991 – Solo Konser – MC Kalite 237/09401

1991 – Dünün Esintisi 1 – Karışık – Kaliteli MC – CD

1991 – Dünün Esintisi 2 – Ceylan / Çöpçü -Kalite MC – CD

1991 – Dünün Esintisi 3 – Fesupanallah – Quality MC – CD

1991 – Dünkü Esintiler 4 – Benden Sana – Kaliteli MC – CD

1991 – Dünün Esintisi 5 – Zorunluyum – Kaliteli MC – CD

1991 – Erkin Koray’ın En İyisi – Mega Müzik CD 001

1993 – Erkin Koray – CD İstanbul Plak – 002

1993 – Erkin Koray Vol.1 – CD İstanbul Plak – Kaset 012

1993 – Erkin Koray Vol.2 – CD İstanbul Plak – Kaset 013

1995 – Electric Turk – LP Xotic Mind Records (İsveç kaydı)

1999 – Erkin Koray – DOLP Shadoks Müzik

2012 – Arap Saçı – Pharaway Sounds

2014 – Koleksiyon – Mega Müzik

2014 – Gönül Salıncak – Özmüzik Plaketi

2015 – Klasikler – Özmüziksan

elbistanajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu